Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Mimo wielu działań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Ściąganie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten ułatwią nam dedykowane programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może mocno uszczuplić budżet firmy, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.