Link building poprzez PBN – postaw na wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

Szukasz szczegółowych informacji o private blog network? Doskonale trafiłeś! Skieruj się tutaj.

Żeby konsument wyszukał twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale również zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy systematycznie dodawane są do niej nowe profesjonalne i przydatne dla odbiorcy treści. Ale nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – proste pozyskiwanie sporej ilości zdywersyfikowanych linków

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który dba o jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są często wykorzystywane jako komponent szerokiej strategii reklamowej, co należy mocno podkreślić, bo najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie wymaga sporych nakładów finansowych, a następnie należy poświęcać wiele czasu na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.

Artykuły z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak spożytkować potencjał PBN

Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres e-mail czy telefon oraz adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także profil w mediach społecznościowych, profil w internetowym katalogu firm lub artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Inny efektywny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej przydatność pierwotnego wpisu, gdyż natrafianie na linki do niego na rozmaitych stronach w sieci postrzegają jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, warte przeczytania informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych zwłaszcza z inwestycjami, zdrowiem oraz doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO