O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy łamią wytyczne stworzone przez Google. Najprostszy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli podczas pozycjonowania strony pamiętasz o wszystkich zasadach , nie musisz martwić się o filtry Google.
Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać zupełnym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Częściej spotykane są jednak filtry od Google, które nie pozwalają na uzyskanie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że treść strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na miesiąc, algorytmiczne do czasu aż roboty sieciowe znów odwiedzą naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z zasadami stworzonymi przez Google.