Audyt SEO – gruntowna analiza strony internetowej

Więcej szczegółów o audycie SEO.

Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie spółki, firmy bądź przedsiębiorstwa pod kątem wielu czynników, między innymi finansowych i organizacyjnych, a także ocena możliwości przyszłego rozwoju. Czym, biorąc powyższą definicję pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, szybkość wczytywania się witryny, strukturę nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Nie licząc samego wykazania nieprawidłowości i błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny znaleźć się również wskazówki co do rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę www pod kątem zgodności ze standardami W3C, użyteczności, zawartości strony, a także prawidłowości kodu. Poza tym sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, by wskazała ona wszelkie dysfunkcje strony i – co istotne – zaproponowała działania, które umożliwią ich naprawę.

Oznaki, że czas zlecić audyt SEO

Online można znaleźć sporo narzędzi oraz stron, przy użyciu których szybko i za darmo wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Plusy tej opcji? Szybkość i cena. Minusy? Całkiem sporo. Okrojone dema lub też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeśli już odnotują pewne błędy na stronie, to na ogół nie wszystkie. Wiele pomyłek (m.in. w kodzie) zauważyć można tylko podczas analizy wykonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie algorytm.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję trzeba poczekać z reguły od kilku dni do około miesiąca. Termin na dostarczenie analizy powinien zostać określony w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszystkie istotne problemy obecne w witrynie. Jeśli strona została postawiona na platformie typu Magento czy Shoper lub na otwartym szablonie, to błędów do naprawienia może być cała masa. Jeśli witryna powoli się ładuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to oznaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim rozwiązaniem.

SEO audyt – co ujawni, jeżeli będzie zrealizowany dokładnie

Poprawnie przeprowadzony audyt SEO może obnażyć mnóstwo błędów strony, najczęściej:

  • brak czy też nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • przyczyny słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • poprawność kodu witryny,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne wczytywanie się jakiś elementów,
  • brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • powolne ładowanie się witryny w wersji na urządzenia mobilne i na komputer

.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]